Nya byxor. En storlek större, en storlek starkare.

Efter att the postman spräckte de gamla byxorna i en vig manöver på 91-banan så behövde jag idag nya. I ett försök att rädda ett av johannes alla felkastade brev så sprack de i mitten. De mörkblå byxorna med den dekorativa reflexen har varit med sen comebacken på posten 2008.

Precis efter samling klev jag fram och tog chefen i kragen och sade: Du gamle vän, nu är det dags att du kastar fram ett par nya mörkblå med reflexband på, annars blir det ingen brevlåda tömd innan 20!!! Det tog fart direkt och jag blev ivägskickad till att prova ut ett par nya.

När jag väl kom till klädförrådet för att hämta ett par nya mörkblå med reflexband på, började föreståndaren snegla på de begangnade byxorna.
Stop!, sa jag. Jag har varit posten trogen i snart åtta år. Jag ska ha ny byxor.
Oj, förlåt sa hon.
Ja, det är lugnt, och släng på ett par shorts med. C52.

Tyvärr fanns inte min storlek och jag får väl gå runt i byxor i sommar. En riktig postis går inte runt som en lodis som Johannes med upprullade ben. En farsot som tydligen spriders sig till de yngre och mer lättpåverkade.

Därför till alla er postistar och blivande postistar vill jag bara säga: Med uniformen kommer ansvar, ett ansvar för stil och klass inför möten med kunden. För vad skulle kunden säga om du kom med hål i de mörkblå eller upprullat som en Peace and Love-besökare.

/ mvh the Postman

Ps. Imorgon börjar postman 18. Enligt yr.no blir det sol. Då ska jag nog tömma brevlådan. Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0